Translate

Cerita apa hari ini?

 Hai.

Sekarang sudah masuk bulan October, 2024. Rasa sekejap sangat masa berlalu, dan hanya dalam dua bulan lagi akan masuk 2025. Untuk aku, biasa akan kemas kini data diri dan pencapaian biasa aku akan buat pada dua tahap iaitu bulan April-May dan September-October. Untuk tengok betapa banyak aku sudah capai dan apa aku hendak buat akan datang. Jadi aku akan sentiasa on the right track, ada kadang-kadang terpesong sikit. Aku undur sikit dan masuk right line. Paling susah adalah untuk consistent in discipline. 

Aku tidak tahu aku terlalu obses or benda ini adalah normal? Aku akan dua minggu sekali untuk financial term dan sebulan sekali update framework apa yang aku plan about future. Aku biasa draw lakaran in rough paper and kelipkan ia dalam satu fail. Dengan buat begini selama lebih empat tahun, aku nampak macam mana aku upgrade my future each time. Daripada aku target dulu hanya Rm 500k in saving dan tiada plan untuk bersara kepada focuses in dividen term with retirement around 40-45 years old. That's why kena plan dengan betul.

Aku tidak suka reveal what I plan of sebab ain mata / evil eyes vs hasad dengki orang itu tidak boleh diahalang. Jadi, aku suka plan sendiri, keep quiet and show them in the end with excellent result. The progress sangat memenatkan, sangat ikat perut untuk shopping, sangat luar kotak tapi bila fikir kesenangan pada masa depan. I'm still good! Aku still cukup makan, cukup support from family. Alhamdulillah. Dan apa aku perlu sekarang ialah kekuatan diri sendriri untuk hadap semua ini hari ke hari. I can do it.

Sekarang aku tengah plan untuk travel mode 2025, so far plan asal pergi Balkan 11 negera untuk 21 hari dengan RM 15.2k. Tapi bulan lepas, akak itu cancel pula. Mereka tidak dapat cuti. Jadi, aku pula tidak familiar dengan agent itu. Lagi satu kawan sini ajak pergi Turki pada hujung bulan ini, so termasuk negara Balkan. Aku tukar 360 darjah travel plan ini, aku survey sana sini dan aku ada suprise untuk tahun depan. Yang mana, I made it in different route daripda sebeum ini. Sampai Malaysia, seminggu lepas itu aku akan terus fly negara ke negara! Excited. 

Untuk economy Malaysia, I look forward for more achievement. Sebab aku tidak sabar untuk balik ke Malaysia dan go with my way of minimalist and relax in own home. Pada aku untuk apa angan-angan sahaja dan percaya akan tercapai dalam 20-30 tahun lagi. Aku sangat tegas, dan mahu apa yang aku dream of, capai ia dalam masa paling dekat. Oleh itu, plan it real and act now, act in right way and keep consistent. Again, discipline tetap kena betulkan balik.



Chiao...

Comments

Popular posts from this blog

Cara buat Pengekalan Nama / Retention of Name

ME: Example of resign letter/ Contoh surat berhenti kerja

Solat subuh tiga rakaat