Search This Blog

Wednesday, August 06, 2014

Dalam dok kira-kira

Assalamualaikum, 

Aku tengah dok kira-kira... Conteng-conteng bagi dapat real joy. Sejak petang lek keja tadi, kol 4 sampai la ni. Tak cukup dengan itu, aku bukak lagu McFly motion in the oceon. Motif?! aku pon tak sure. Hahahhaah...

Then, surprisingly aku dapat find out yang,

"I'm saving double from my spending!"
Yeah, real story.
Cayalah. Yahoo ya bedabedooo...
Gila best aku ni rupanya.

And with no commitment of any stupid PTPN, loan, relationship, or so whatever... Inilah yang aku capai. : )

Senyum lah, senyum lah... oh, se-senyum lah....

So, my saving divided into five catagories:

1. Retirement asset (PRS + KWSP)
2.Cash asset (Montly in + emergency fund)
3. Invest asset (Gold, in plans)
4. Insurance asset (Healthy type + motor)
5. Akhirat asset (Umrah, master plan, sedekah)

Okay... Aku tak plan nak beli car tok ganti my precious moto. Coz aku tak ada hati pon nak gaya ngan benda alah tu. So, whatever you said big guy...I setia with my baby (moto yang den bayo cash tuh). 

Main target: aku nak gi Umrah tahun depan. Really-really want to! Amin ya Allah... Nazar harap diperkenankan. 


No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...